تحقیقی در موردتحلیل استاتیک مخزن ضربه گیر
 
                     
                دسته بندي :  
فنی و مهندسی » 
مکانیک
                     
                
                
                  
                
                                توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد
فرمت : Word(قابل ویرایش و اماده پرینت)
تعداد صفحات: 88
تصویر:این فایل فاقد تصویر می باشد
فونت:roya
سایز:حداکثر و معمول_24
سر فصل ها:
مقدمات و کلیات   :
تاریخچه مطالعاتی:
بیان مسئله:
فرضیات:
اهداف مطالعاتی :
اهمیت مطالعاتی:
مرور مطالعاتی :
ضربه قوچ :
عوامل ایجاد کننده ضربه قوچ عبارتند از:
را ههای کنترل ضربه قوچ 
استفاده ازچرخ طیار- چرخ لنگر-(Fly Weel  ) :
شیرهای هوا در ارتفاعات  (  Air Valves  ):
انواع مخازن ضربه گیر :
محفظه های هوا (   Air vessel ):
طرح تحقیق :
نگاه اجمالی:
این تحقیق در نظر دارد تحلیل استاتیکی یک مخزن ضربه گیر را به روش المان محدود برسی کند و با توجه به حد اقل  سه حالت آب وهوا در داخل مخزن نیرو های وارد به مخزن و تنش های مختلف را برسی و نقاط ضعف و قوت در جداره مخزن را در حالت استاتیکی مشخص نماید                              
\        در خصوص مخاذن ضربه گیر شرح مختصری ارائه می گردد.  مخازن ضربه گیر معمولاً در شرکت ماشین سازی اراک ساخته می شوند و با در نظر گرفتن میزان ضربه قوچ حجم آب و هوای داخل  طراحی میگردد .  بطوریکه حجم آب آنقدر زیاد نباشد  که باعث عدم نوسان ( خاصیت میرا کنندگی ) شود و یا آن قدر کم که پس از تزریق آب به خط ا نتقال باعث هواگیری پمپ های مسیر گردد .   در نتیجه بهترین حالت آن است که موارد فوق رعایت شود از  طرفی حجم آب بیشترین حالت ممکن خود باشد .  تا آنکه بتواند  ضربه را بهتر میرا  کند به عبارتی خاصیت میرا کنندگی آن بالا  باشد . مخازن ضربه گیر با  توجه  به  میزان توانایی خنثی نمودن  ضربه  در حجم های  مختلف ساخته  می شوند . گاهی  بدلیل عدم  امکان استفاده مخزن  به  دلیل  ابعاد  آن به  مخازن  کوچکتر  و در کنار هم  بر  روی خط  انتقال در انتهای ایستگاه های پمپاز نصب می گردد . سطح آب موجود در این مخازن بایستی مرتب کنترل گردد  و  میزان  آب  موجود  در مخزن کمتر از میزان تعیین  شده  نباشد به دلیل  آنکه  باعث هواگیری پمپ ها شده و شروع به  کار مجدد پمپ ها را سخت تر می کند . معمولا  با  نصب این مخازن در انتهای  خطوط  از تخریب اتصالات انتهای  خط  جلو گیری  به  عمل  می آید و ضربات قوچ توسط نوسانآب و هوای فشرده در این مخازن خنثی می شود